پژوهش برای طراحی در رشته معماری منظر ارزیابی تجربه طراحی در «کارگاه طرح منظر»

پژوهش برای طراحی در رشته معماری منظر ارزیابی تجربه طراحی در «کارگاه طرح منظر»

… دانلود …

پژوهش برای طراحی در رشته معماری منظر ارزیابی تجربه طراحی در «کارگاه طرح منظر» دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پژوهش برای طراحی در رشته معماری منظر ارزیابی تجربه طراحی در «کارگاه طرح منظر» کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي پژوهش برای طراحی در رشته معماری منظر ارزیابی تجربه طراحی در «کارگاه طرح منظر»،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن پژوهش برای طراحی در رشته معماری منظر ارزیابی تجربه طراحی در «کارگاه طرح منظر» :

سال انتشار : 1393

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : صفه

تعداد صفحات : 5

رشته دانشگاهی معماری منظر حدود دو دهه سابقه فعالیت آموزشی و پژوهشی در ایران دارد و نیازمند رشد بستر نظری و عملی و بومی سازی علمی در كشور است. طراحی منظر نیز، كه محور اصلی فعالیت های آموزشی و حرف های این رشته محسوب می شود، مستلزم گسترش مفاهیم، رو ش ها، و ابزار تخصصی و پژوهش محوری است.یك رویكرد پژوهشی در كارگاه طراحی، شناختن اولویتهای دانشجویان در انتخاب «مولدهای اولیه تاثیرگذار بر خلق طر حمایه در فرایند طراحی» است كه به جهت گیری رویكردهای آموزشی، «پژوهش برای انجام»، و « پژوهش از طریق طراحی » كمك می کند. در این مقاله، با هدف تبیین ارز شهای تاثیرگذار بر طراحی منظر و با تكیه بر تحلیل محتوای ادبیات متاخر معماری منظر، به این پرسشها پاسخ داده می شود: مولدهای اولیه برای خلق طرح مایه كدام هستند؟ و كدامیك را باید در اولویت های آموزشی و پژوهشی« كارگاه طراحی منظر 1» تعریف كرد؟ ابتدا با تكیه بر یك تجربه طراحی مشترك در درس “طراحی منظر 1” در دو دانشگاه شهید بهشتی و بین المللی امام خمینی (ره) سعی شد تا از دانشجویانی، كه آن درس را سپری كرده اند، در خصوص اولویت بندی مولدهای اولیه در « كارگاه طراحی منظر 1» نظرسنجی گردد. سپس پیمایش زمینه یابی، از طریق بازبینی طر ح مایه ها، ارسال پرسشنامه به ایمیل دانشجویان، و تحلیل پاسخ ها به روش آمار توصیفی و با كمك نرم افزار «اس پی اس اس» انجام شد. نتایج نشان داد كه از میان عوامل « ارزشهای بوم شناختی » ،« ارزشهای زیبایی شناختی » ،« ارز شهای اجتماعی فرهنگی »، « مقیاس طرح » و« مطالعه الگوهای محلی و مصادیق نمونه موردی »، توجه به « مقیاس طراحی » و « ارز شهای بوم شناختی » به منزله مولد اولیه، در نظر دانشجویان اهمیت بیشتری دارند. مطابق نتایج، به رغم اهمیت عوامل فوق در نظر پاسخ دهنده ها (در زمان انجام تمرین« طرح 1» ) به دلیل فقدان آشنایی كافی با مولدهای اولیه نام برده، تصمیم گیری دانشجویان بیشتر متكی بر مهارت فردی بوده است. یافته های نظرسنجی بر اهمیت تعریف ابعاد ماهوی معماری منظر در «کارگاه طرح 1» دلالت دارد. در بیشتر پاسخها ( 62 %) بر ضرورت به كارگیری مفاهیم پایه و اصول محتوایی تاثیرگذار بر طراحی، در پروژ ه ای كوچك مقیاس و قابل نوآموزان طراحی منظر تاكید شده بود. مطابق یافته ها در « كارگاه طراحی منظر 1 » ، به ترتیب باید بر آموزش مفاهیم پایه و اصول بوم شناسی منظر، مفاهیم اجتماعی فرهنگی، و اصول زیبایی شناسی تاكید گردد و به منظور تبیین مفاهیم و اصول فوق، به مثابه مولد اولیه، به هنگام طراحی و كاربرد آ نها در خلق طرح مایه، پژوهشهای عملی انجام شود.

كلید واژه: معماری منظر، طراحی تجربی، پژوهش، كارگاه طراحی منظر 1، طرح مایه

به پیشرفته ترین فروشگاه فایل خوش آمدید.جهت مشاهده توضیحات کامل فایل پژوهش برای طراحی در رشته معماری منظر ارزیابی تجربه طراحی در «کارگاه طرح منظر» روی لینک ادامه مطلب کلیک کنید.

پژوهش برای طراحی در رشته معماری منظر ارزیابی تجربه طراحی در «کارگاه طرح منظر»