فلسفه زیفایل فلسفه زیبایی شناسی از دیدگاه فمینیستی

فلسفه زیفایل فلسفه زیبایی شناسی  از دیدگاه فمینیستی

… دانلود …

فلسفه زیفایل فلسفه زیبایی شناسی از دیدگاه فمینیستی دارای 73 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فلسفه زیفایل فلسفه زیبایی شناسی از دیدگاه فمینیستی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فلسفه زیفایل فلسفه زیبایی شناسی از دیدگاه فمینیستی،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فلسفه زیفایل فلسفه زیبایی شناسی از دیدگاه فمینیستی :

فایل فلسفه زیبایی شناسی
از دیدگاه فمینیستی

مقدمه

ای كه پیش رو دارید ای است از فصل اول كتابی به نام «مقدمه ای بر جنسیت و زیبایی شناسی[1]» نوشته «كارولین كورس میر[2]» كه در واقع فلسفه زیبایی شناسی را از دیدگاه فمینیستی بررسی می كند.

كارولین كورس میر استاد فلسفه در دانشگاه بوفالو كه یكی از دانشكده های دانشگاه ایالتی نیویورك است می باشد. از دیگر كتاب هایی كه به قلم این خانم می باشد می توانیم از كتابی به نام معنادادن به ذوق:

طعام و فلسفه (1999) نام ببریم.

زبانی كه او در كتاب هایش به كار می برد، زبانی روان و صمیمی و درك شدنی است كه استفاده از كتاب را برای همگان مقدور می سازد، در مورد كتاب جنسیت و زیبایی شناسی نیز وضع به همین منوال است و این كتاب برای دانشجویان فلسفه، مطالعات جنسیتی، فایل های تصویری و مطالعه هنر به طور نظری ، و به طور كلی برای هر كسی كه به موضوعات مربوط به جنسیت و رابطه آن با نظریه های هنر علاقه دارد، مناسب می باشد.

«كورس میر» در این كتاب در این كتاب به موضوعاتی ؟؟ می پردازد.

· چرا شاهد زنان هنرمند اندكی در گذشته هستیم؟

· هنر،‌لذت، و زیبایی

· نقش جنسیت در مورد ذوق و طعام

· هنر چیست و هنرمند كیست؟

·انزجار ، تعالی ، و ارزش های زیبایی شناسانه

· بدنه و ساختمان ذهنیت[3]

اولین چاپ این كتاب در سال 2004 صورت گرفته است و تا به حال به فارسی نشده است. همانطور كه پیشتر گفتیم این تنها ای است از فصل اول این كتاب با عنوان: هنرمندان و هنر؛ كه ارائه مختصری است از تاریخچه مفاهیم مربوط به هنر.

در این فصل نظریه های هنری و مفاهیم مربوط به آنها و حوزه های كاركرد و اعتبار آنها از دوران باستان ] افلاطون و ارسطو[ گرفته تا دوران مدرن مورد بحث قرار می گیرد.

عناوین فصول دیگر كتاب از این قرار می باشد.

· لذت زیبایی شناسانه

· مبتدیان و حرفه ای ها

· جنسیت عمیق: ذوق و طعام

· چه چیزی هنر است[4]؟ (هنر چیست[5]؟)

· لذت دشوار:‌تعالی و انزجار

در اینجا لازم است كه ذكر كنم، تمام مطالب داخل كروشه از مترجم می باشد و فقط برای كمك به درك متن به آن اضافه شده اند.


[1] – Gender and Aesthetics, an introduction

[2] – Carolyn Korsmeyer

[3] – Subjectivity

[4] – What is art

[5] – Art is what

هنرمندان و هنر

مختصری از تاریخ مفاهیم

هنر چیست؟ هنرمند كیست؟ این ها مفاهیمی هستند كه هر كدام در نسبت با دیگری تعریف می شوند: اینكه آیا شخصی را یك هنرمند می دانیم یا خیر، تا حدودی بسته به آن چیزی است كه او تولید می كند، و اینكه آیا محصولی، یك اثر هنری است یا خیر،‌بستگی به این دارد كه چه كسی آن را تولید كرده است.

بگذارید با در نظر گرفتن مفهوم خالق [1] شروع كنیم: ما به كسی واژه هنرمند را اطلاق می كنیم كه دست به خلاقیت هنری بزند، خواه این هنر شعر باشد و نقاشی و یا كه موسیقی ، معماری ، مجسمه سازی یا رقص باشد، كه البته با ارائه چنین فلسفه زیفایل فلسفه زیبایی شناسی از دیدگاه فمینیستی
فهرستی از انواع مختلف هنر، در واقع در مورد مواد بحث آشكارا دست به پیش داوری زده ام، چرا كه جواب ما ] در مورد اینكه هنر چیست و هنرمند كیست[ متفاوت می بود اگر من شخص قالی باف یا سازنده آثار منبت كاری شده و یا آشپزها را هم اضافه كرده بودیم؛ یا شخصی كه ریسندگی، بافندگی و یا سفالگری می كند،‌یا آنكه شیشه گر است یا اثاثیه تولید می كند و یا به صحافی كتاب می پردازد. همانطور كه طی این فصل خواهیم دید، اطلاق واژه هنرمند به افراد مشخص، بسته به تغییر مقولاتی كه به عنوان آثار هنری شناخته می شدند، در طول تاریخ دستخوش تغییراتی بوده است.

تعریف معاصری كه در مورد یك هنرمند وجود دارد از ایده هایی چون خودبیانگری[2]، تخیل[3] و خلاقیت جداشدنی نیست، ] ایده هایی[ كه هر كدام نشانه نوع خاصی از آزادی هستند كه به هنرمند نسبت داده می شود.

امروزه اغلب هنرمند را زاده یك روح آزاد، و ] دارای شخصیتی[ خودرأی كه خود را محدود به قواعد اجتماعی و یا قوانین بی روح جامعه نمی كند، می دانند. در بهترین حالت این آزادی ] آزادگی[ ممكن است كه مشخصه ای برای نبوغ باشد، هر چند اصالت نبوغ اغلب دچار بدفهمی می شود مگر گذشت زمان حكم صحیح را عرضه كند. بنابراین چنین نگرشی نسبت به هنرمندان، اغلب آنها را به مثابه افرادی كه از نظر عاطفی، منزوی و تنها هستند، تصویر می كند.

در این فصل از اصل بنیادین و چارچوب مفهومی ای پرسش می كنیم كه به چنین تصور همگانی ای از هنرمند شكل داده، تا بتوانیم تعیین كنیم كه چرا زنان اندكی در فلسفه زیفایل فلسفه زیبایی شناسی از دیدگاه فمینیستی
فهرست نوابغ هنری شناخته شده به چشم می خورند.

در واقع، خصوصاً در دوره های مشخصی از تاریخ، حتی تصور زنان به عنوان هنرمندانی كاملاً مستقل كه فقط به خاطر خلاقیت صرف دست به خلق آثار هنری می زنند، امری دشوار محسوب می شده است.

دلیل این امر چیست و این موضوع چه چیزی را در مورد نقش تمایزات جنسی در مفاهیم مربوط به خلاقیت نشان می دهد؟


[1] – Creator

[2] – Self – expression

[3] – Imagination

با سلام،محصول دانلودی فلسفه زیفایل فلسفه زیبایی شناسی از دیدگاه فمینیستی آماده ارائه به پژوهندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل فلسفه زیفایل فلسفه زیبایی شناسی از دیدگاه فمینیستی و بررسی کامل هدایت میشوید
فلسفه زیفایل فلسفه زیبایی شناسی از دیدگاه فمینیستی