بررسی طرح درس( تهیه مواد درسی 2)

بررسی طرح درس( تهیه مواد درسی 2)

… دانلود …

بررسی طرح درس( تهیه مواد درسی 2) دارای 15 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی طرح درس( تهیه مواد درسی 2) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي بررسی طرح درس( تهیه مواد درسی 2)،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن بررسی طرح درس( تهیه مواد درسی 2) :

بررسی طرح درس( تهیه مواد درسی 2)

طرح پنج درس برای زبان آموزان سطح متوسط به قرار زیر است:‌

مدت زمان لازم برای ارائه هر درس 90 دقیقه در نظر گرفته شده است.

هر درس شامل فعالیتهای قبل از خواند به مدت 20 دقیقه، فعالیتهای حین خواندن به مدت 40 دقیقه و فعالیتهای پس از خواندن به مدت 30 دقیقه می‌باشد.

الف- فعالیتهای قبل از خواندن (20) دقیقه

هدف از فعالیتهای این مرحله فراهم كردن زمینه لازم برای درك متن، جلب توجه زبان آموزان به موضوع متن، فعال‌سازی دانش‌پیشین زبان‌آموزان و برانگیختن علاقه و انگیزه زبان‌آموزان و آماده شدن جهت یادگیری درس می‌‌باشد. مثلاً در درس اول كه مربوط به دادگاه می‌باشد، معلم فیلمی را كه قبلاً از دادگاه تهیه شده به مدت 10 دقیقه نمایش می‌دهد و 10 دقیقه هم در مورد صحنه‌ها و افرادی كه در فیلم دیده شده‌اند، بحث می‌شود. با نمایش این فیلم، زبان‌آموزان اسامی افراد و عوامل دادگاه مثل قاضی، شاهد، جایگاه شاهد، متهم، جایگاه متهم و وكیل را یاد می‌گیرند. سوالات قبل از خواندن باعث می‌شود زبان آموزان تجربیات خود در مورد مثلاً دادگاه را بیاد آورده و در مورد آن بحث كنند و به همین منوال جهت یادگیری درس در خصوص این موضوع آماده می‌شوند. در این مرحله لغات و اصطلاحات جدید به كمك تصاویر و اشیاء و مترادفات و متضادهای آشنا،‌ آموزش داده می‌شوند.

ب- فعالیتهای حین خواندن (40 دقیقه)

هدف از فعالیتهای این مرحله خواندن متن و جواب به سوالات بعد از آن و جواب به سوالات صحیح و غلط است. زبان‌آموزان باید فرصت كافی داشته باشند تا متن را به خوبی بخوانند و آنرا كاملاً درك كنند تا بتوانند به این سوالات و سوالات بعدی كه در مرحله بعد مطرح می شود، جواب دهند. هدف از انجام این فعالیتها توجه دانش‌آموزان به موضوع اصلی متن است. بعضی از پرسشها صریح است به این معنی كه جواب آنها در متن یافت می‌‌شود و بعضی از آنها استنتاجی است كه زبان‌آموز باید با توجه به متن بداند كه چه اتفاقی افتاده است. اهداف دیگر از این مرحله را می‌توان سرخورده نشدن دانش‌آموزان در برخورد با واژه ها یا ساختارهای جدید و خواندن چند بار متن برای پیدا كردن جواب سوالها و در نتیجه یادگیری كامل متن دانست.

ج- فعالیتهای بعد از خواندن (30 دقیقه)

هدف از انجام این فعالیتها تحكیم و تثبیت دانش و تمرین مهارتهای چهارگانه می‌‌باشد. در این مرحله زبان‌آموزان بعد از حل تمرینها به مهارتهای مثل نوشتن دست می‌یابند مثلاً تمرینهای جمله‌سازی و ساختن مترادف و متضاد و پر كردن ماههای خالی به مهارت نوشتن آنها كمك می‌كند. تمرینها در این مرحله متنوع است.

درس اول

شهادت در دادگاه

سؤالات قبل از خواندن

الف- به سوالات زیر جواب دهید.

1- آیا تا به حال در دادگاه شهادت داده‌اید؟

2- آیا معنی شاهد و شهادت را می‌‌دانید؟

3- برای چه منظوری از شاهد در دادگاه استفاده می‌كند؟

4- اعضای دادگاه در كشور شما شامل كدام افراد هستند؟

5- آیا تا بحال شاهد صحنه تصادف بوده‌اید؟

ب- واژه‌های جدید

تصادف: برخورد در ماشین به هم كه عمدی نبوده و شامل خسارات می‌شود را تصادف گویند.

عبور كردن: گذشتن از مقابل چیزی، دور شدن

رخ‌ دادن: اتفاق افتادن

وحشتناك: ترسناك، هراس آور

برزخ: كسی كه در تصادف، جنگ یا زلزله آسیب ببیند.

احضار شدن: دعوت شدن به دادگاه برای انجام كاری

متعجب شدن: تعجب كردن

شهادت در دادگاه

در حالی كه یك روز صبح حسن منتظر اتوبوس بود،‌ اتومبیلی كه با سرعت خیلی زیاد حركت می‌كرد، از جلوی او عبور كرد. حسن تنها وقتی این را پیدا كرده كه بگوید در این راننده حتماً تصادف می‌كند اگر . . . » اما قبل از اینكه بتواند جمله‌اش را تمام كنند. تصادف رخ داده و دار آن یك اتوبوس كه همان موقع از آنجا می‌گذشت و همان اتومبیل با یكدیگر تصادف كردند. صدای وحشتناكی به گوش رسید و خسارت زیادی هم به اتومبیل و هم به اتوبوس وارد شد.

درس سوم

قصه‌گوی بد

سوالات قبل از خواندن متن

الف- به سوالات زیر جواب دهید.

1- آیا داستانی از زمان كودكی بخاطر دارید؟

2- بهترین داستانی كه به یاد دارید، كدام بود؟

3- در كودكی چه كسی برایتان داستان می‌‌گفت؟

4- آیا شما هم دوست دارید داستان تعریف كنید؟

5- به داستان بیشتر علاقه دارید یا فیلم؟

قصه گوی بد

آقا و خانم ابدی دو فرزند كوچك داشتند. یكی از آنها شش و دیگری چهار ساله بود. آنها دوست نداشتند شب زود بخوابند و اصرار می‌كردند تا دیر وقت بیدار بمانند. خانم اسدی در مورد این مسئله ناراحت بود. آقای اسدی هنگامی از سركار به خانه بر می‌‌گشت كه خانم اسدی بچه‌ها را مجبور كرده بود بخوابند و در واقع از انجام این كار خسته بود. آقای اسدی هیچگاه در خانه نبود بجز روزهای آخر هفته. او تنها در همین روزها می‌ توانست به همسرش كمك كند. آقای اسدی فكر می‌كرد كه داستان گوی خوبی است اما روش داستان گفتن او خیلی بد بود. با این وجود، فكر می‌كرد كه اگر برای بچه‌ها در هنگام خواب داستان بگوید،‌ به آنها كمك خواهد كرد كه آرام بگیرند و كم كم به خواب بروند.

او هر شنبه و یكشنبه این كار را انجام می‌داد تا اینكه شنید پسر كوچكش به خواهر كوچك خود می‌گوید «فكر می‌كنی اگر چشمهایتان را ببندیم از داستان گفتن دست برم‌دارد؟»

سوالات حین خواندن

ج- متن درس را با دقت بخوانید و به سوالات زیر پاسخ دهید.

1- آقا و خانم اسدی چند فرزند داشتند و هر كدام چند ساله بودند؟

2- چرا خانم اسدی ناراحت بود؟

3- خانم اسدی از انجام چه كاری خسته بود؟

4- آقای اسدی چه موقع می‌توانست در خانه باشد؟

5- پسر كوچك آقای اسدی به خواهد كوچكش چه گفت؟

سلام.به وبسایت ما خوش آمدید.
دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی بررسی طرح درس( تهیه مواد درسی 2) روی دکمه ادامه مطلب کلیک فرمایید

بررسی طرح درس( تهیه مواد درسی 2)