مطالعه رویکرد پژوهش پدیدارشناختی در حوزه برنامه درسی

مطالعه رویکرد پژوهش پدیدارشناختی در حوزه برنامه درسی

… دانلود …

مطالعه رویکرد پژوهش پدیدارشناختی در حوزه برنامه درسی دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مطالعه رویکرد پژوهش پدیدارشناختی در حوزه برنامه درسی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مطالعه رویکرد پژوهش پدیدارشناختی در حوزه برنامه درسی،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مطالعه رویکرد پژوهش پدیدارشناختی در حوزه برنامه درسی :

سال انتشار : 1394

نام کنفرانس یا همایش : اولين همايش ملي مطالعات و تحقيقات نوين در حوزه علوم تربيتي و روانشناسي ايران

تعداد صفحات : 7

چکیده مقاله:

پدیدارشناسی به معنی نگاه طبیعی و تجربه مدار به امور مختلف در جهان هستی است؛ بنابراین از دیدگاه پدیدارشناسی آنچه که درتعلیم و تربیت و برنامه درسی اهمیت دارد، ویژگی های اختصاصی، تجارب زیستی و چگونگی درک و تجربه افراد است. پدیدارشناسیدر حقیقت نوعی علم به ذات است؛ به دنبال امتحان و بررسی نیست، بلکه به دنبال جستجو و تفکر عمیق و تجربه کردن براساسدرک کردن، تصور کردن و به خاطر آوردن است. پژوهش مبتنی بر پدیدارشناختی که رویکردی جدید در حوزه پژوهش در علومانسانی محسوب می شود، درصدد تحقق انسان محوری در بعد فردی و اجتماعی است. پژوهش پدیدارشناسی، تجربه زیست شده رامورد بررسی و کنکاش قرار می دهد و درصدد شناسایی و درک تجربه مستقیم از جهان و نحوه مواجه با آن است. برای پژوهش درحوزه برنامه درسی می توان به دنبال مطالعه و بررسی سؤالاتی از این قبیل بود که مفهوم برنامه درسی، چه مؤلفه هایی را شامل میشود؟ انواع روش های آموزش و یادگیری کدامند؟ چه نوع ترتیبی را باید در عرضه مطالب درسی اتخاذ نمود؟ و برای بهبود موقعیتهای یادگیری، چه اقداماتی را می توان انجام داد؟ کیفیت این موارد، چگونه تعبیر و تفسیر می شود؟

به پیشرفته ترین فروشگاه فایل خوش آمدید.جهت مشاهده توضیحات کامل فایل مطالعه رویکرد پژوهش پدیدارشناختی در حوزه برنامه درسی روی لینک ادامه مطلب کلیک کنید.

مطالعه رویکرد پژوهش پدیدارشناختی در حوزه برنامه درسی