مقاله روشهای تعلیم و تربیت از دیدگاه حضرت علی (ع) (نامه 13 نهج البلاغه)

 مقاله روشهای تعلیم و تربیت از دیدگاه حضرت علی (ع) (نامه 13 نهج البلاغه)

… دانلود …

مقاله روشهای تعلیم و تربیت از دیدگاه حضرت علی (ع) (نامه 13 نهج البلاغه) دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله روشهای تعلیم و تربیت از دیدگاه حضرت علی (ع) (نامه 13 نهج البلاغه) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله روشهای تعلیم و تربیت از دیدگاه حضرت علی (ع) (نامه 13 نهج البلاغه)،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله روشهای تعلیم و تربیت از دیدگاه حضرت علی (ع) (نامه 13 نهج البلاغه) :

سال انتشار: 1394
محل انتشار: دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی
تعداد صفحات: 12
نویسنده(ها):
نسرین داودنیا – دکتری زبان و ادبیات فارسی، شاغل آموزش و پرورش دزفول، مدرس دانشگاه فرهنگیان (مرکز آموزشی شیخ مرتضی انصاری دزفول)
علی اکبر جولازاده اسمعیلی – کارشناس ارشد مشاوره و راهنمایی، شاغل آموزش و پرورش دزفول

چکیده:
تعلیم و تربیت از مهمترین عوامل و ارکان فرهنگساز در جوامع انسانی به شمار می آید که عهده دار انتقال و ارتقایفرهنگ در جامعه است. منظور از تربیت، مجموعه تغییراتی است که امید است در مورد کسی که مورد تربیت واقع می شود،رخ دهد. هدف کلی (غایی) که دورنما و چشم انداز نهایی نظام تربیتی را مجسم می کند، تربیت و پرورش استعدادهای درونیاست. در راستای دستیابی به این اهداف، روشهای تربیتی هستند که با اجرایی شدن آنها در نهایت انسان تربیت شده موردنظر نظام تربیتی حاصل میگردد. در مقاله حاضر، نویسنده برای بررسی روشها و اصول تربیتی در نهج البلاغه از دو روشتربیتی نحوه تعامل و برخورد مربی و متربی و روش فردی به کار گرفته شده از سوی مربی سود میجوید. و از آنجایی مبحثروشهای تربیتی در نهج البلاغه گسترده است، نویسنده تلاش نموده است که بررسی روشهای تربیتی را به نامه 31 نهجالبلاغه محدود کند. در بررسی فوق، توجه و یاد خدا (شناخت خدای تعالی، دعا و نیایش)، توجه به معاد، تقوا و بیداری دل،شناخت و آگاهی دینی، احتیاط و میانه روی، وقت شناسی و پرهیز از صفات ناپسند (هواپرستی، عجب و خودبینی، طعام حرام)روشهایی فردی برای تهذیب نفس و خودسازی است که از جانب متربی باید به کار گرفته شود. و زمینه تربیت، جلب اعتمادمتربی از راه ملاطفت و هوشیاری، استفاده از تجارب دیگران (قصه و سرگذشت اقوام و ملل)، مسئولیت های اجتماعی (امر بهمعروف و نهی از منکر)، تحمل سختی و مشکلات راه حق (جهاد)، یاری مستمندان، قرضالحسنه، نصیحت و پند و اندرز،آداب معاشرت و حقوق دوستان و آداب کسب و کار از جمله روش هایی است که از بازخورد و تعامل مربی و متربی به وجودمی آیند و زمینه تربیت متربی و متعلم را فراهم می کنند.

سلام.به وبسایت ما خوش آمدید.
دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی مقاله روشهای تعلیم و تربیت از دیدگاه حضرت علی (ع) (نامه 13 نهج البلاغه) روی دکمه ادامه مطلب کلیک فرمایید

مقاله روشهای تعلیم و تربیت از دیدگاه حضرت علی (ع) (نامه 13 نهج البلاغه)