مقاله تعیین شیب بحرانی در جاکت سکوهای ثابت دریایی در آب های عمیق قبل از شمع کوبی

 مقاله تعیین شیب بحرانی در جاکت سکوهای ثابت دریایی در آب های عمیق قبل از شمع کوبی

… دانلود …

مقاله تعیین شیب بحرانی در جاکت سکوهای ثابت دریایی در آب های عمیق قبل از شمع کوبی دارای 19 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تعیین شیب بحرانی در جاکت سکوهای ثابت دریایی در آب های عمیق قبل از شمع کوبی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله تعیین شیب بحرانی در جاکت سکوهای ثابت دریایی در آب های عمیق قبل از شمع کوبی،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تعیین شیب بحرانی در جاکت سکوهای ثابت دریایی در آب های عمیق قبل از شمع کوبی :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: کنفرانس بین المللی عمران، معماری و توسعه پایدار شهری
تعداد صفحات: 19
نویسنده(ها):
رضا موسوی – دانشجوی کارشناسی ارشد زلزله، دانشکده تحصیلات تکمیلی بوشهر
عبدالرضا زارع – استادیار، دانشکده مهندسی دانشگاه یاسوج
علیرضا فیوض – استادیار، دانشکده مهندسی دانشگاه خلیج فارس بوشهر

چکیده:
سکوهای ثابت دریایی سازه های متداول جهت عملیات استخراج منابع نفتی و گازی در آبهای کم عمق خلیج فارس می باشند. به دلیل اهمیت و هزینه بالای این نوع سازه ها، عملکردشان در مراحل مختلف نصب و بهره برداری مورد آنالیزقرار می گیرد. یکی از آنالیزهای متداول سکوها، کنترل پایداری سازه جاکت پس از استقرار در دریا و قبل از آغاز مرحله کوبش شمع ها می باشد. این مرحله از آن جهت که ممکن است به واژگونی کلی سکو منجر شود، با اهمیت است. درآنالیز واژگونی نیروهای افقی ناشی از موج بعنوان نیروی محرک و نیروی ناشی از ثقل به عنوان نیروی مقاوم عمل می کنند. با تغییر شیب پایه جاکت می توان میزان و محل اثر نیروهای مقاوم و محرک را جابجا کرد و با یک حاشیه امنیت مناسب اقدام به کوبش شمع ها کرد. در پایان نامه حاضر سعی شده است تا معیاری جهت شیب بحرانی جاکت، بامدلسازی جاکت ها با شیب پایه متفاوت در شرایط مختلف دریا، تعیین گردد . به همین منظور مدل های مختلفی با شیب پایه بین 1:1 تا 1:1 ) افقی به قائم( در عمق آب 70و100و130 متری تحت اثر موج با ارتفاع و پریود مختلفقرار گرفتند. نتایج آنالیز نشان می دهند که با افزایش دوره تناوب موج، طول بازوی لنگر محرک کاهش پیدا می کند و به عبارت دیگر افزایش پریود سبب نزدیک شدن محل اثر نیروی موج به بستر دریا می شود. اما از طرفی افزایش پریود میزان نیروی افقی وارد بر جاکت را افزایش می دهد اما اثر افزایش میزان نیروی افقی بیشتر از کاهش میزان بازوی لنگرمحرک است و در نتیجه افزایش پریود سبب کاهش ضریب اطمینان شده که در نتیجه باعث افزایش زاویه شیب پایه خواهد شد. همچنین شیب المان پایه با افزایش عمق آب و ارتفاع موج بیشتر خواهد شد.

اینک شما با جستجوی عبارت مقاله تعیین شیب بحرانی در جاکت سکوهای ثابت دریایی در آب های عمیق قبل از شمع کوبی وارد این سایت شده اید جهت مشاهده توضیحات بیشتر در این خصوص روی لینک ادامه مطلب کلیک فرمایید.
مقاله تعیین شیب بحرانی در جاکت سکوهای ثابت دریایی در آب های عمیق قبل از شمع کوبی